Egersundregionen dekorativt banner

Helene er nyansatt digital markedsfører/prosjektleder for Egersundregionen.no

Helene Holm, 38, er ansatt i en 2-årig prosjektstilling som digital markedsfører for Egersundregione.no. Ansettelsesforholdet ligger hos Eigersund Næring og Havn, én av partnerne i rekrutterings- og omdømmeprosjektet. Helene har jobbet med grafisk design, markedsføring, journalistikk og ledelse i flere år. Hun startet karrieren med svennebrev, og har stadig bygget på sin utdannelse. Hun bor på Nærbø og har tre barn. Helene liker å løpe, lese bøker og finne på kreative aktiviteter for seg selv og barna. Barna er aktive i ulike idrettslag på Jæren. 

Om jobben som digital markedsfører og prosjektleder for Egersundregionen.no sier hun:

– Jeg ser frem til å bli bedre kjent med Egersund og regionen rundt. Siden jeg ikke bor i området selv, har jeg fordelen med å se byen og regionen med nye øyne. Jeg gleder meg over naturen, som minner meg om min oppvekst på Sørlandet. Jeg har observert en gnist i arbeidslivet i regionen, det er grunn til å være optimistisk for de som velger regionen som sitt nye bosted. 

Jeg ser frem til å være tilstede i miljøet og løfte mulighetene som finnes. Økt tilstedeværelse på sosiale medier, samt mer synlighet i bybildet er noe av det jeg ønsker å jobbe med. I tillegg vil jeg jobbe aktivt inn mot studentmiljøer i yrker som er etterspurt i regionen.

 I dagens samfunn konkurrerer alle om folks oppmerksomhet, man har bare sekunder for å fange interessen. Da blir det viktig å presentere relevant og ærlig innhold om regionen. Vi får ikke befolkningsvekst og nyansatte kun ved å presentere glansbilder. 

Ønsket er at vi får Egersundregionen til å bli en «snakkis». Ved å samarbeide godt alle partnerne er jeg sikker på at vi finner de gode historiene som vil vekke nysgjerrigheten for regionen.